Palm zondag in zuid Portugal

14 april 2019 - Ourique, Portugal

Vandaag begon de dag verrassend genoeg bewolkt en nevelig dus ook koeler.  Na mijn ochtend thee koffie voor 2 gezet en met Gritte plannen gemaakt voor de wandeling van  vandaag. Het is niet moeilijk hier, je kunt vanaf de camping alle kanten op zo de natuur in.

We zijn om 11.00 uur vertrokken en waren rond 15.30 uur weer terug. Niet alleen gewandeld maar ook een pauze gemaakt boven op de hoogste heuvel hier waar de zendmasten op staan en genoten van het uitzicht.  Niet alleen door dit uitzicht maar ook door de 2 heerlijke wandelingen die ik hier rond de camping gemaakt heb is de omgeving nu wel vertrouwd . Ook vandaag werd het uiteindelijk warm. Toen de wolken optrokken en het zonnig werd hebben we denk ik wel 26° gehaald en heb ik me, voor het eerst maar eens goed met zonnecrème ingesmeerd!!

Het was toch weer warm, af en toe even schaduw zoekenDe rivier altijd in de buurt dan liepen we goed

Ook een pauze gemaakt in de schaduw bij de rivier waar we, samen met de hond, onze voeten hebben afgekoeld in de doorwaadbare plaats van de rivier.

Terug op de camping samen  met Gritte een koud biertje gedronken uit de koelkast van de campingbaas, gedoucht en weer een vuile was gedraaid hier op de camping.

Afscheidskoffie met Grit en Neli

Ik ga vanavond een leuke volgende natuurcamping zoeken in Andalusie en morgen zo ongeveer 500 km verder reizen. Eigenlijk had ik Granada willen bezoeken maar het Alhambra dat zo graag wil zien blijk je zeker een maand van te voren te moeten boeken, er was gisteren geen ticket meer te boeken voor het begin van volgende week. Verder ook een ontdekking dat kaarten zo'n €40,- a €50,- kosten! Het zijn dan wel 'guided tours' en je kunt dan verder je hele dag nog daar bezighouden ook in de tuinen maar veel geld is het! Dat doe ik dus wellicht ooit een andere keer.

Misschien zie ik nog een mogelijke andere stad ( Sevilla heb ik om onduidelijke reden geen zin in) maar anders vind ik het ook heerlijk om in een andere natuur een poosje rond te lopen.

We zien het morgen!

1. Bernadette:
    Fijn om je even te zien
  2. Wijnie:
    14 april 2019
    😊 zal er aan denken het wat vaker te doen!
  3. Louise:
    14 april 2019
    Inderdaad eerste foto van jou Wijnie. Heel leuk.
    Wat een mooi natuur toch overal en wat zal je genieten.
    Jammer van het Alhambra... Komt ook voor in de zeven zussen...
    Maar ach volgende keer. Zijn nog genoeg plekken om te zien en te ontdekken...
  4. Wijnie:
    14 april 2019
    Zoals ik in mijn beheerderslogger mijn foto's zie is dat zo klein dat je weinig ziet. Blij te horen dat jullie op de site de foto's redelijk ontvangen!
  5. Corry:
    15 april 2019
    Je ziet er goed en ontspannen uit op de foto Wijnie . Met al dat gewandel zal je een topconditie hebben zo langzamerhand, top hoor. Je fotowerk is erg mooi, groot te zien en mooi scherp . Hier eindelijk ook mooi weer. Geniet verder van je mooie tocht.