13 april een reisje naar het einde van Portugal.

13 april 2019 - Ourique, Portugal

Hier op deze plek in Portugal ( Midden, zuidelijk op 100 km van de kust,) is het 'snachts nog fris en wordt het lekker warm zogauw de zon opkomt. Om 08.00uur opgestaan (lokale tijd) en op mijn plekje in de zon mijn thee gedronken met het plan vandaag naar de Zuid/West kust te rijden. Toen ik mijn camping buurvrouw Grit zag lopen met haar hondje haar gevraagd of al plannen had vandaag of dat ze zin had om mee te rijden en dat had ze! Ze is heel bescheiden en voelt zich meteen bezwaard dat haar hond mee moet maar Nile is een hele lieve rustige ' soort van Mechelse herder' en heeft zich braaf aan de voeten van Grit meelaten nemen en was een gezellig gezelschap.

Het was  zo'n 140 km dus ongeveer 1 1/2 uur rijden en erg gezellig om dat samen met deze lieve onderhoudende Duitse te doen.  Zij had deze uitstap niet voor zichzelf uitgezocht maar was ook blij met het gezelschap en we hebben ons allebei laten verrassen door het spektaculaire uitzicht daar boven op die kliffen.

Toch even naar de vuurtoren gelopenBoven bij de vuurtoren een blik langs de Westkust

Dan via de kliffen richting st.Vicente lukte maar een klein stukje, de rest is autoweg

Het was de moeite van de rit waard! We hebben ons een paar uur heerlijk vermaakt. Het is zo heerlijk dat het aangenaam warm is hier en je helemaal niet met regen hoeft rekening te houden. Vandaag wel niet heel veel gelopen, veel meer auto gereden daarentegen maar al met al weer een bijzondere dag.

Nu in het avondzonnetje naast mijn auto is het ook weer genieten van de stilte hier op de camping, de vogelgeluiden, de krekels het is hier nog even heerlijk! Ik blijf zeker nog een dag!

1. Bernadette:
    13 april 2019
    Laat je Grite ook eens een foto van jou maken, zie je graag.
  2. Roel Nuijt:
    13 april 2019
    Ja, leuk idee van Bernadette. Fijn dat je wederom geniet in gezelschap. Fijn verblijf en reis naar....
  3. Wijnie:
    13 april 2019
    Gritte heeft ook foto's van mij gemaakt maar ik ben het die moeite heeft foto's van mezelf te plaatsen begrijp je lieve vriendin😏 maar ik zal je verzoek ter harte nemen en eens wat van mezelf laten zien😘
  4. Louise:
    13 april 2019
    Wederom weer geweldig om te lezen wat je allemaal doet. Zo veel ervaringen en zulke mooie foto,s. Maar ook leuk om wat foto,s van jou te zien.....geniet nog maar van deze geweldige trip. Xxxxx louise
  5. Dick Meijer:
    14 april 2019
    We lezen met plezier je wederwaardigheden! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, en lieve mensen ontmoet zodat je je ervaringen kunt delen.
    Lieve groet, Dick en Marleen.
  6. Wijnie:
    14 april 2019
    Lees met plezier jullie reactie en ben blij dat er mensen mee genieten!!
    Hoop dat het jullie ook goed gaat!!!
    Kus Wijniej