Zaterdag weer alleen in het Schwartzwald

11 mei 2019 - Freudenstadt, Duitsland

Ook deze nacht had het weer behoorlijk geregend! Ik hoor vrijwel geen buitengeluiden in mijn auto maar de regen tikkend op het dak en het onweer was niet te missen, ik werd er af en toe wakker van. Verder is het hier fris, daalt de temperatuur tot een graad of 4 'snachts en slaap ik gelukkig onder een warme slaapzak.

De ochtend begon redelijk zonnig en dan is de temperatuur ook meteen wel aangenaam. In het huis aan de overkant was iedereen aan het ontbijt en in beroering door de inpakkerij voor het vertrek.

De meisjes wilden mijn bus nog bekijken en zijn daarna rond 10.00 uur vertrokken. Paulien had nog een pot koffie gemaakt om nog gezamenlijk een afscheids koffie te drinken.

De laatste zonnenstralen vlak voor vertrek

We hebben zelfs nog even in de zon op het terras gezeten voordat zij rond 11.00 uur vertrokken om door Elisabeth, de camping gastvrouw, werden  opgehaald om naar het station van Freudenstadt gebracht te worden. Ze moesten eerst met de stoptrein van Freudenstadt naar Karlsruhe  om daar rond 13.30 uur op de ICE naar Utrecht te stappen. Rond 22.00 uur vanavond zijn zij weer thuis.

Ook dit afscheid was weer lastig! Gelukkig scheen de zon, heb ik mijn wandelschoenen aangetrokken en ben ik gaan wandelen.

Steeds meer loofbomen tussen de sparren van het Zwarte Woud

Wandelen in de zon!!

Het is hier echt heerlijk! Je kan eindeloos, alle richtingen uit wandelen en het was heerlijk weer. Mijn herinnering aan het Zwarte Woud zijn die van eindeloze donkere naaldbossen maar zo langzamerhand worden ook hier de bossen steeds meer gemengd en daardoor mooier en lichter.

Ik had echt geluk met het weer want nadat ik na 2 uur lopen in de zon terug was en wat gegeten had,  begon het weer vreselijk te regen met een flinks onweer en nu om 19.00 uur regent het nog steeds. Voor morgen zijn de vooruitzichten niet veel beter: veel kans op regen en een temperatuur van 9° overdag en 1° 'snachts.

Ik heb m'n kacheltje tevoorschijn gehaald, ben het 5e boek van de zusters begonnen en heb ook vanmiddag een poos geslapen. Ik ben moe dus eigenlijk prima om door het weer even tot rust gemaand te worden. Het weer verder in Duitsland is niet veel beter en ik kan zowiezo met mijn vermoeide hoofd momenteel geen plannen maken. Ik blijf hier nog maar even hangen op dit rustige maar wel erg natte plekje in Duitsland....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjan von der Ruhren-Vinke:
    12 mei 2019
    Het weer in Weert knapt flink op. Het is moederdag!! De thee die staat al koud!! zijn de gevleugelde woorden van drs P.
    Deze week gaat de temperatuur omhoog!!
    De pimpelmezen vliegen af en aan. De kersenboom heeft veel kersen zoals ook de aardbeiplanten. Alles gaat gewoon door, weer of geen weer. Rust maar goed uit Wijnie. Groeten Marjan.