Naam:
Foto’s:
750
Video’s:

Over mij

Ik ben  een verloskundige, 62 jaar en  alleenstaand sinds 2 jaar.  Ik was er aan toe om  minder te werken en meer  tijd te maken om te gaan  reizen,  met mijn toenmalige partner. Het werd  nog  5 jaar móeten werken en ernstig nadenken over hoe ik het leven, naast mijn werk,  in mijn eentje weer zinvol en leuk kon maken.  Alles is anders als je het alleen moet doen en reizen alleen heb ik me echt nooit voor kunnen stellen.

Ik had gelukkig wat spaargeld, en heb in overleg met mijn collega's een waarneemster voor een half jaar gevonden en ben gaan nadenken over wat ik graag zou willen gaan doen.

Het idee om te gaan reizen werd  leuk toen ik bedacht mijn oude auto in te ruilen voor een VW transporter en die vervolgens  uit te rusten met veel kasten, zodanig dat  al mijn werktassen ( verlostas, zuurstofkoffer en visitetas)  een goede bergplaats kregen maar dat ik die bergplaats óók zou kunnen gebruiken voor al mijn Kampeerspullen.
De pret begon  toen ik samen met  een auto inrichtingsbedrijf een plan ging maken voor het inbouwen van een interieur op maat en naar mijn wensen!
De klus duurde iets langer dan ik had gehoopt (in plaats van een week was ik mijn auto 2 1/2 week kwijt!)  en viel uiteindelijk ook  nog iets duurder uit dan ik had bedacht  maar  het uiteindelijke resultaat was superleuk.

Toen de auto klaar was had ik nog 3 vrije maanden over en had ik een route in gedachten  om via de Franse westkust naar Zuid Frankrijk te rijden, misschien vandaar door naar Spanje en Portugal en vervolgens via Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland weer terug naar Nederland te rijden. Het idee was om mijn fiets mee te nemen en telkens  niet meer dan zo'n 500 kilometer per dag te rijden  en dat af te wisselen met op mooie plekken 1 of 2 dagen te wandelen of te fietsen.

Over mijn reis

Het plannen en voorbereiden van  de reis  was eigenlijk heel leuk maar toen ik startklaar was  en ik mijn reis kon beginnen was  het ook wel heel spannend en kwam mijn vertrek toch wat moeizaam op stand. Eerst nog een bezoek ter afscheid aan mijn zoon en vandaar ook nog even een bezoekje aan mijn vriendin in Weert.
Nu ik daar ben ga ik me morgen bezig houden met de weersverwachtingen in West Frankrijk en een route plannen naar mijn eerste verblijfplaats daar.

Bezochte landen

Ik heb 9 landen (4%) bezocht:

Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zwitserland.