Vrijdag, op camping Langenwald

11 mei 2019 - Freudenstadt, Duitsland

Het had afgelopen nacht weer gegoten maar toen ik eindelijk wakker was en om 8.30 uur de deuren van mijn bus open zette was ik verrast door het klateren van de beek ( ik was vergeten dat ik vlak bij de beek geparkeerd stond en hoor in de bus vrijwel geen buiten geluiden!). Ook was het droog dus kon ik zonder regenjas oversteken voor het ontbijt in het vakantiehuis aan de overkant. Suzanne en Lotte waren al op pad om een dag samen een pretpark in de buurt onveilig te maken en Arne en Paulien zaten samen met Fiep aan het ontbijt.

Het was gezellig samen te ontbijten en daarna koffie te drinken. Fiep is een actief en fantasievol kind dat ons heerlijk bezighield en Paulien en ik zijn daarna met de auto naar Freudenstadt gereden voor wat boodschappen voor ons gezamenlijke avondeten. Het was vrijwel droog dus zijn we even door het mooie en gezellige stadscentrum gelopen. Jammer genoeg was het geen weer voor een terrasje maar het was markt en ik ben even een schwartzwalder koekoeksklokken winkel ingelopen en vond het jammer dat ik geen telefoon bij me had en foto's kon maken.

Na de lunch thuis met Arne en Fiep moest Fiep naar bed en dat was voor ons alle drie een aanleiding om deze regenachtige middag ook te gebruiken voor een middagslaapje.

Ik werd om 16.30 uur wakker! was dus duidelijk ook erg moe geweest en heb het kennelijk nodig gehad.

We hebben samen gekookt en gegeten en toen Fiep naar bed moest kwamen de moeders weer thuis en hebben we er nog maar weer een spelletjesavond van gemaakt. Ik houd van spelletjes en deze meiden ook! Ze hadden een hele sortering aan spelen bij zich en ik heb weer 2 nieuwe geleerd.

Morgen gaan Paulien en Arne om 14.00 uur vanaf Freudenstadt met de trein naar huis en rijden de moeders met Fiepje in hun auto  ook weer naar huis.  Dat wordt weer afscheid nemen.......