Maandag 8 april

8 april 2019 - Olalhas, Portugal

De weersvoorspelling en buienradar zagen er helemaal niet slecht uit voor vandaag dus het idee was wat te gaan wandelen in de omgeving van de camping.

Er lag een 1 1/2 uur wandeling vanuit de camping het bos in bij de receptie van de camping en toen 'sochtends de zon zo heerlijk scheen ben ik die eerst maar eens gaan lopen om de omgeving te verkennen.

Het was een leuke wandeling die iets langer dan 2 uur duurde omdat ik een afslag mistte. Het is hier zo rustig; veel vogels, veel leuke bospaden, hectarenlang eucalyptus bos lijkt hier wel een plaag en als je bij een enkel huis langs kwam blaffende honden en dat was wat minder.

Af en toe was er een buitje maar voor de loop van de middag leek het weer beter te worden dus met mijn camping buurman Roel afgesproken om 15.00 uur samen zo'n 30 kilometer verder op een wat langere uitgezette wandeling te doen.

Eerst een beneveld en druilerig stuk gereden, even moeten kijken waar de wandeling precies begon en daarna bij super wandel weer nog een prachtige wandeling gedaan. Vooral door een uitgestorven dal de beek gevolgd en boven over de berg weer terug.

Het was ruim 3 uur, en ook hier ging er in de route aanduiding wat mis omdat het uiteindelijk geen ronde werd maar we weer een heel stuk langs hetzelfde pad langs de beek weer terug uit kwamen.

Wel weer even genoeg gewandeld  zo maar genoten vandaag omdat het weer wat beter was en de omgeving mooi en rustgevend.

1. Louise:
    8 april 2019
    Weer een dag genoten, wat zal jij een bere conditie krijgen van al dat wandelen... En wat leuk die contacten zo onderweg. Dit word je vakantie van je leven. Jij doet het maar.... Klasse hoor Weijnie.
  2. Bernadette:
    9 april 2019
    En ik dan met mijn rondje met het hondje, je bent niet bij te lopen. Je geniet volop en daar geniet ik weer van.