Met de bus naar San Sebastian

27 maart 2019 - San Sebastián, Spanje

Het is Baskenland en  dus tweetalig en eigenlijk heet het Donostia dat San Sebastian. Veel naamplaatsen worden in twee talen genoteerd.

Het ligt ook niet aan de Atlantische Oceaan maar aan de Golf van Biskaje en wat is die blauw!!

Het was prachtig weer en ik zat om 10.00 uur in de bus voor een rit van 7 kilometer, de berg af en de hele stad door.

Ik wilde eerst naar de overkant, de rechter berg  Urgull, de oude stad, eten in de haven en dan lopend via de boulevard naar de linkerberg Ilguendo en vandaar lopend naar de camping terug.

Mooie vergezichten en de Baskische vlagDe rechtse berg Urgull met fort en een enorme Cristus boven opChristus bovenop Mont UrgullHet fort op Mont UrgullWat wil een mens nog meer?Eten met uitzicht op havenhoofd reparatiewerk met kraan en duikersNa het eten terug door de oude stadLangs de kade weer terugBoven op Mont Igueldo een oude vuurtoren, nu. museum en een hotel op top locatieMooie pleintjesDe oude stadmet veel groen bloeit al overalRecht Urgull, links Igueldo en het Isla de Santa Clara er tussen inOp weg maar Mont IgueldoMet de oude Funicular omhoogEen historisch kabelbaantjeEn botsautootjesEen doolhofEen heuse achtbaan

Het weer was heerlijk zonnig en zo'n 15 graden. De wandeling  pittig van 10.30 tot 17.00uur met een heerlijke lunch onderbreking in de haven. En dat wat ik van de oude stad gezien heb was prachtig; het voorjaar is hier verder, het bloeit en loop al volop uit, de stad is schoon, oud en hier en daar mooi gemoderniseerd. Maar verder is het een grote sterk uitbreidende moderne stad en heb ik het mooiste wel gezien.

Het weer blijft nog even mooi om volgende week weer minder te worden terwijl het dan in Portugal 20 graden wordt.

Ik ga morgen inpakken en naar Bilbao te rijden dan heb ik nog een mooi weer weekend daar en rijdt ik daarna zuidelijker naar mijn volgende wens en dat is Porto in Portugal.

Wat is het bijzonder dat het zomaar allemaal kan😊

1. Louise:
    27 maart 2019
    Echt geweldig, beetje jaloers.... Jij doet dit toch maar even... Respect voor je hoor...en wat een prachtige foto,s.
    Sabrine en Dirk waren hier, ze wil ook graag op jou blog.....
  2. Wijnie:
    27 maart 2019
    Ik vind het nog vreemd al die vriiheid maar het bevalt wel steeds beter.
    Leuk hoor als Sabrine ook mee kijkt.
    Ik kus jullie allemaal van heel ver en toch dichtbij😘
  3. Pieter visser:
    27 maart 2019
    Vet ik ben laatst met een oude VW bus op pad geweest. <p><a href="https://verhuur.nl/p1098/vintage-volkswagen-camper-huren">Volkswagenbusje huren</a></p>
  4. Pieter visser:
    27 maart 2019
    Vet, ik ben laatst met een VW bus op vakantie geweest en een hele trip gemaakt. <p><a href="https://verhuur.nl/p1098/vintage-volkswagen-camper-huren">Volkswagenbusje huren</a></p>
  5. Theo van Goozen:
    27 maart 2019
    Ziet er goed uit Wijnie. Je hebt er al 2400km opzitten. Ik ben benieuwd hoeveel km dit is na deze reis. Veel plezier in Bilbao. Groeten Theo en Wil
  6. Jan en Joke de Koning:
    29 maart 2019
    Het wordt steeds beter, en wat heerlijk die vrijheid. Dus nu op naar Portugal. Maar eerst veel plezier in Bilbao. Liefs en groeten.
  7. Wijnie:
    29 maart 2019
    Dag lieve tante en oom, het is zo leuk reacties te krijgen en je daardoor verbonden te voelen!!
    Het is inderdaad stteds beter, het weer en het plezier, het weer enhet gevoel van vrinheid. Langzaam wordt alles wat losser en minder eng!
    Ik was zo vol van al het nieuwe dat ik pas laat in slaap viel en pas om 9.30 uur wakker werd! Zo stil is het hierhoog boven Bilbao enzo moe was ik! Nueerst heerlijk in het zonnetje naast mijn auto en pot koffie na mijn ontbijt......genieten van rust.