Naar San Sebastian in Spanje

26 maart 2019 - San Sebastián, Spanje

Het was koud wakker worden in Fromental het had gevroren en het was 3 graden toen de zon op kwam. Reden te meer om gauw in te pakken en weg te wezen ....op naar de zon en warmer weer. Ik zat om 8.00 uur weer achter het stuur. De V.R. leidde me eerst binnendoor  via Langouilleme naar Bordeau over 80 km/uur en 110 km/uur wegen; erg mooi maar dat schoot niet op want ik was pas rond 12.00 bij Bordeau. Daarna ging het over tolwegen snel en reed ik 14.00 uur San Sebastian in.

Eindelijk werd het warmer, na Bordeau ging het van 10 lanzaam naar 16 graden!  Eerst door het centrum in de hoop op een parkeerplaats en  een blik over de haven. Ik vond de boulevart maar alleen maar parkeergarages die toegankelijk waren tot 2 meter hoogte en ik ben, met luifel 2.04 cm hoog dus  ik  ben doorgereden naar de camping. De stad ga ik wel vandaaruit met bus bezoeken.

Mijn eerste camping lag  achter de linker berg die San Sebastian  begrenst, Igueldo heet en 4 kilometer van het centrum,  hoog op de berg ligt.

Voor het eerst echt uitgepakt en mijn luifeltent opgezet en daar heerlijk in het zonnetje een biertje gedronken!

Voor het eerst de tent opgezet in m'n eentje

Vervolgens bracht google Maps me lopend bergafwaards 1.3 kilometer terug naar een geldautomaat voor contanten, en 3,5 kilometer verder naar een hele mooie luxe supermarkt voor een flesje wijn en kijken naar plaatselijke produkten.

In de supermarkt

Bergaf was het 1 uur lopen met mooie vergezichten

Langs de zee de berg af lopenBlik over de stad

De berg heet Igueldo en de zee ligt diep!!!

Terug was het 1 1/2 uur berg op met een volle rugzak en was het zweten!

De zon haast onder toen ik om 19.30 weer bij de tent aan kwam

Beloning voor 1 1/2 uur de berg op lopen

Berg op terug naar de camping gaat om 19.20 de zon haast onder.

Een douche😊 een hapje eten, 5 wordfeud woorden leggen en het reisblog schrijven en weer tevreden een dag afsluiten....

1. Lau:
    26 maart 2019
    Begint zowaar op vakantie te lijken!
  2. Louise:
    26 maart 2019
    Wat geweldig, wat zal je weer genoten hebben. Lekker vis gegeten?? Heel leuk om zo met je mee te reizen. Ga er al naar uitkijken.....
  3. Jos en Carla:
    26 maart 2019
    Wat ben je toch een ondernemende dame! Geweldig! We vinden het erg leuk om je op je reis te volgen. Veel succes!
  4. Marjan von der Ruhren-Vinke:
    27 maart 2019
    Geniet nu maar Wijnie! De zon wordt steeds krachtiger en jij ook.! Heerlijk om alleen te reizen want leuke mensen zijn er overal. Pas goed op jezelf Marjan.
  5. Jan en Joke de Koning:
    29 maart 2019
    Wat een conditie heb jij zeg, maar fijn dat het nu langzamerhand wat warmer gaat worden. En wat een mooie plaatjes, genieten...... liefs
  6. Lia Nieuwenhuijse:
    5 april 2019
    Ha Wijnie
    Het is 5 april 22.45. Nu pas tijd om je blog te lezen. Wel via via gehoord dat je rond 21 maart terug was in Zevenhoven ivm je problemen. Na je verhaal van vandaag (26/3) en de mooie foto's ben je vast heel blij dat je dit avontuur bent aangegaan. Als ik de fot's zie voel ik mij net zoals op mijn solo fietsreizen en dat is een heerlijk gevoel.
  7. Wijnie:
    5 april 2019
    Hoi Lia, ik heb zeker de smaak te pakken en ben blij dat ik nog even door mag genieten!
    Ik was toevallig net weer terug in Nederland toen ikhoorde dat Joop Verweij toch nog onverwacht snel was overleden. Jammer genoeg door het gedoe met mijn auti geen afscheid van haar kunnen nemen.