30 maart in Villa nova de Gaia

30 maart 2019 - Vila Nova de Gaia, Portugal

Het was zaterdag en een prachtige dag om te reizen.. Om 7.00 uur op en voor de wekker ging al wakker. Boeltje inpakken en €15,- euro afrekenen voir de tweede overnachting, mijn V.R. duidelijk maken waar ik nu weer naar toe wilde en gaan.

Porto in Portugal kende ze niet.  Gelukkig vond ik een mogelijkheid om op de kaart de coördinaten aan te geven en de route uit te laten stippelen en wees ze me vriendelijk en uitstekend de weg tot Gaia voorbij Porto. Alhoewel; er was een flink stuk in haar systeem ' offroad' waar er kennelijk een stuk weg was aangelegd die zij nog niet kende! Een super stuk weg trouwens! De A4 in Portugal ( ook in Nederland een vertrouwde route!) loopt vanaf de grens ( Spanje vierbaans en dan meteen in Portugal vierbaans!!!)nu helemaal tot Porto. Het scheelde een hoop tijd, alleen was V.R. even van slag en moest ik even goed de borden ' A4 Porto' volgen. Daarna in Gaia ben ik even gestopt om over te stappen op de navigatie van Google Maps. V.R. had nog nooit van het adres van de camping gehoord maar wat is de app van Campercontact toch weer heerlijk!!!! Je vind er niet alleen een goede camper stop of camping mee op elke plaats waar je maar wilt maar je kan bij de camping die je uitzoekt ook nog een Google maps routebegeleiding kiezen. Deze bracht mij welliswaar eerst bij een afslag waar Rein z'n Defender geen probleem mee zou hebben gehad maar ik accuut in de remmen ging. Maar goed ook want een afslag verder ging het prima, vond ik de camping en hadden ze plek!

Om 15.30 uur was ik weer precies aangekomen op de plaats die ik gisteren had uitgezocht. Welliswaar vlak bij de weg naar het strand, en langs die drukke weg maar een rustplaats voor een aantal dagen met douche en elektriciteit en 20 km van Porto. Je kunt erheen fietsen en er gaat een bus naar toe vanaf om de hoek maar dat is voor later. Ik ga vandaag en morgen niets anders doen dan rust nemen en eindelijk mijn eerste 'zeven zusters'  boek uitlezen en kijken wat er zoal de moeite waard is in Porto.

Het is hier een uur vroeger??? Weten zeker niet wat wintertijd is in Portugal?? maar om 15.30 uur tot nu (19.42 uur en de zon onder gaat )22 graden, heerlijk warm! Korte broek aan en in de zon zitten en genieten van mijn rust na 679km rijden vandaag!

1e dag op de camping in villa nova de GaiaPRIMULA'S in mijn achtertuintje

1. Marjolein:
    30 maart 2019
    Tijd voor een pauze inderdaad. Na zoveel kilometers. Geniet van de zon en de rust 😘
  2. Wijnie:
    30 maart 2019
    Haast een week onderweg en een beetje wennend aan het wonen in mijn auto, reizen en alleen zijn doet het me goed reactie te krijgen op mijn blog en me verbonden te voelen met de mensen in mijn leven. Ik kijk ook uit naar een bezoek aan jullie over een paar weken als ik over Frankrijk weer terug reis.. Laat me weten wanneer je weer in Frankrijk bent en of het uitkomt. Voorlopig ga ik eerst eindelijk het mooie weer hier genieten en zien wat Portugal me gaat brengen.
  3. Bernadette:
    31 maart 2019
    Goedemorgen Wijnie, we genieten van je belevenissen en de foto's zo reizen we een beetje met je mee. Nu misschien ook tijd voor een beetje rust. Lieve Groet uit Zevenhoven
  4. Wijnie:
    31 maart 2019
    Ik ben blij met reactiez! Voelt dan weer verbonden met 'mijn keven' dat nu zoooo....! ver weg lijkt.
    Ik heb het heel erg naar mijn zin. Er zijn nig geen momenten geweestvan ' waarben ik aan begonnen!' en vaak het gevoel dat ik geleid word en telkens precies kom waar ik wezen wil. Vandaag die ik rustig aan alhoewel met 5 mensen wordfeuten nog wel een hele bezigheid is.
    Kus uit een zonnig Portugal...Wijnie
  5. Maarten en Janny:
    Hallo Wijnie,

Wat heerlijk om je reis verhalen te lezen.
    Je bent ruim 2000 km bij ons vandaan maar door je verhaal zitten we naast jou, zien de zon het strand en de zee.

Geniet van je boek , de rust en je vrijheid!.

Dikke kus van Maarten en Janny
  6. Jos en Carla:
    31 maart 2019
    Je reisverhaal weer gelezen. De manier waarop je je belevenissen vertelt doen me steeds weer aan Leo denken. Hij was net als jij een boeiend verteller. Voor ons zit Zuid Frankrijk Spanje en Portugal er niet meer in. Het is voor ons steeds NZ maar jij laat ons meegenieten van al het moois dat je ziet en ervaart. Wij kijken uit naar je verdere belevenissen. Veel liefs Jos en Carla
  7. Marjan von der Ruhren-Vinke:
    Lieve Wijnie,
    Het is zonnig maar erg fris in Weert.
    Je hebt het reizen nu onder de knie en kan de hele wereld rond reizen.
    Gisteren vroeg Frans de buurman nog hoe het met jou ging!!
    Wat lijkt me dat heerlijk om niemand op je nek en schouders te hebben.! Thomas kijkt tv en Paul zit aan de PC te kaarten. De natuur om ons heen wordt echt wakker. Inde blauwe druifje's zoeken de bijen hun nectar. Ik ga het insectenhotel opknappen. Vroege vogels zonden een item in de ether dat er vlinders zullen verdwijnen. Jonge mensen werken veel en gooien tegels in de tuin. Gelukkig hebben wij daar nooit aan meegedaan. Ik denk dat jij genoeg vlinders zal zien.! Het gefladder van deze fragiele wezens maken je zo blij. Wat was dat bouwwerk van Eiffel prachtig!! Sowieso de kleine straatje's en het zonnetje lonken me ook naar de zon. Ga nu maar lezen en niks doen!! Lieve groeten van Marjan.
  8. Louise:
    31 maart 2019
    Blijf genieten van je reis. Je gaat wel als een speer... nu lekker even rust nemen en je boek gaan lezen... Liefs louise
  9. Wijnie:
    31 maart 2019
    Dank voor je reactie, het doet me echt goed om verbonden te blijven met mijn leven in Nederland. Gek maar het lijkt al heel ver weg!
    Tot verloopt de reis in iedergeval voorspoedig en werkt het weer echt mee om me het gevoel te heven dat het goed is zo.
  10. Corry:
    31 maart 2019
    Hoi Wijnie, wat een mooi fotowerk en prachtig reisverslag geef je ons steeds, complimenten hoor. Fijn dat je zo geniet van je avontuur. Nog heel veel plezier verder.
    Kus, Corry
  11. Wijnie:
    31 maart 2019
    Dank je lieve schoonzus voor je reactie!! Leuk te horen dat er naar gekeken wordt! Ik vind het nog leuk om te doen ook.
    Doe mijn broer de groetjes en hopelijk wordt het bij jullie ook eindelijk wat beter weer zodat jullie van je mooie tuin kunnen gaan genieten.
  12. Dick Meijer:
    1 april 2019
    Fijn te horen dat alles zo goed gaat, en dat je ervan geniet. Knap hoor in je eentje! Dikke knuffel, Dick en Marleen.
  13. Wijnie:
    1 april 2019
    Lieve Dick en Marleen,
    Het is een raar idee dat ik een week geleden ben vertrokken. Er zijn ondertussen zoveel indrukken opgedaan dat ik het haast niet kan geloven. Ik merk vandaag pas goed hoe veel behoefte ik eraan heb even niets te doen en alles te laten betijen! Porto komt morgen of overmorgen wel en vandaag een dagje niets op een hele rustge camping met het geluid van de branding op de achtergrond. Zo lekker dat de temperatuur hier heerlijk is alhoewel het iets bewolkt nu en er wellicht ook wel wat regen komt.
    Om bij te komen en een stad te bezoeken maakt dat allemaal niet zoveel uit.
    Hoop dat het bij jullie ook een beetje lukt en jullie de strijd naar verbetering samen aangaan!!
    Heel veel sterkte daarvoor!! Ik denk veel aan jullie en hoop dat het jullie goed gaat!