31 maart zondag in Villa Nova de Gaia

31 maart 2019 - Vila Nova de Gaia, Portugal

De drukke weg waar ik langs gepatkeerd sta,  was vannacht en ook op zondagochtend heel stil! Heerlijk geslapen en pas om 10.15 wakker geworden; wauw goed geslapen zeg!!!  Deur open en de hele camping is nog doodstil maar zo zonnig dat het heerlijk was om buiten te gaan zitten en een kopje thee te drinken.. De duitse buurman ging weg dus heb ik mijn tentje maar weer opgebouwd omdat er nu ruimte was en het wellicht nog wat regen gaat geven morgen of overmorgen. Blijkt dat de voordeur van mijn tent toch echt links hoort te zitten.

Duitse buurman weg, plek voor mijn tent!!

Natuurlijk kon ik het na 3 hoofdstukken uit mijn boek niet laten op mijn fiets te springen en dit stadje te gaan verkennen. Een rondje langs het boulevard fietspad van Porto af rijdend, door het dorp naar boven en dan terug richting de rivier waar Porto aan de overkant ligt.

Het was heerlijk blote armen, korte broek weer dus alle portugese waren langs de kust op de been. Gelukkig hebben ze goede fietspaden aangelegd en was het heerlijk fietsen.

5 km fietspad langs het strand..onweerstaanbaar

Het was een goede en heerlijke verkenningstocht en een constatering dat het in dit dorp nog steeds om de Port draait. Eigenlijk niet bij stilgestaan maar logisch dat in Porto om port gaat en toch ook iets om heerlijk wat van te gaan proeven.

De stad wacht nog wel even en wat ik er hoop te beleven behalve port is Fado muziek.

Uitzicht naar Porto aan de overkant van de Rivier de DouroDe oude brug van Luis 1 naar portoHet eerste Port huis in het stadje Gaia dat ik tegekwamOude porttranspirtDe boulevard langs de rivier; port en port en port....Onder de Ponte de Aradiba doorEn daar kom ik terug om vis te eten als het minder druk is!!!

De dag beëindigd met nog 2 uur in de zon met mijn Ereader en roerbak noedels gekookt. Ook daar merk ik dat alles aan mijn bus lijkt te kloppen; het kookt prima, ik heb een heerlijk bed, ik heb zoveel bergruimte dat ik alles bij me lijk te hebben wat ik nodig heb en hij rijdt ook nog eens super. Ik ben echt een bofferd !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    31 maart 2019
    Goede berichten allemaal!! Het ziet er ook fantastisch uit! Ik ga morgen in jouw plaats wel fysiosporten😅 zo te lezen sport jij genoeg!! Hier ook heerlijk weer vandaag, we hebben heerlijk in de tuin gewerkt! Veel liefs
  2. Wijnie:
    31 maart 2019
    Goed dat je het sporten oppakt, het is vast weer wennen vooral tussen die grijze sporters je eigen gangetje te vinden. Succes! Fijn dat het bij julie ook een beetje beter weer gaat worden. In ieder geval zomertijd en wat langere dagen is al fijn!
    Lieve groet,
    Wijnie
  3. Anja:
    1 april 2019
    Lieve Wijnie
    Super dat alles zo goed gaat en zo leuk om hier alles te volgen voor ons
    Lekker genieten daar