2 april in Porto

4 april 2019 - Porto, Portugal

Het blijft nog wat vreemd om in je eentje uit eten te gaan 'savonds. Het is anders als je overdag aanschuift aan een tafeltje op een terras in de zon of dat je reserveert in een klein restaurantje waar behalve lekker Portugees eten ook nog Fado muziek wordt aangeboden. Het was een advies uit de ANWB gids wat me aansprak en ik dus op mijn programma had gezet.

Het was even zoeken maar hier wil ik eten en naar Fado muziek luisteren vanavond

Het is hier zo klein dat je echt moet reserveren dus ik ben  in de ochtend toen ik de oude stad verder ben gaan verkennen eerst maar eens gaan zoeken naar het adres en dat was wel weer even een stijgen en dalen in de oude stad.

Zoveel mooie straatjes

Maar, dank aan google maps!!, ik vond het en het was dicht ( om 12.00 uur 'sochtends).   Wel vond ik op de deur de openingstijden en een telefoonnummer. Ik moest even wat moed verzamelen om te bellen maar gelukkig heb ik dat na wat dralen gedaan en was ik vanavond een van de eerste en kreeg een tafeltje naast de muziek; super dus!!

Lekker gegeten en genoten van Fado door 2 gitaristen (1 met de portugese gitaar de ander een gewone acoestische gitaar) een zanger en een zangeres. Ik vind portugees een prachtige taal en deze muziek hartstochtelijk en mooi. Zonder het te verstaan is het duidelijk.

De ochtend uitstap naar de stad had ik op de fiets gedaan maar het woei vandaag zo hard dat zelf de rivier schuimkoppen kreeg.

Flinke golven op de ria de Douro op de terug weg

De avond uitstap voor het eten met muziek ben ik om die reden maar met de bus gaan doen. Die stopt vlak bij de camping en brengt je in een 20 minuten boven in de oude stad op nog geen 10 minuten lopen van het restaurant.

De busreis was spannend want het traject loopt dwars door het dorp met z'n hele smalle straatjes. De bus die er af en toe maar ter nauwernood door kon en een chauffeur die reed alsof hij geriefelijk de ruimte had. Maar voor €1,90 krijg je genoeg avontuur en word je voor de deur afgezet.

Al met al weer een avontuurlijke dag en weer wat meer van Porto en omgeving gezien vandaag.

Terug naar de bus...Porto by night

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anja:
    4 april 2019
    Mooie stad Wijnie, en dan zulke gezellige restaurantjes. Wow mooie foto's
    xx
  2. Wijnie:
    4 april 2019
    Het mooiste van die foto's is nog wel dat ik ze zelf heb gemaakt; ik was daar !! Niet te geloven tich?.
    Vandaag heb ik vanochtend bij lichte spetters de tent afgebroken en op geborgen en ben vanaf de middag me gaan nestelen in mijn bed met het kacheltje aan omdat het sindsdien stroomt van de regen. Heerlijk om mijn boek uit te lezen en het volgende deel te beginnen!
  3. Lia Nieuwenhuijse:
    5 april 2019
    Ha Wijnie vanaf nu ga ik je blog regelmatig lezen. Leuk om zo met je mee te reizen. Geniet lekker verder van deze tijd voor jezelf.
  4. Lau:
    5 april 2019
    Wat ben ik trots op je, al die persoonlijke overwinningen! En kijk is waar het je brengt! Volgens mij is alles wat je wilde doen in Porto meer dan gelukt! Prachtige reis, geniet van het moment!