Op weg naar Valencia

25 april 2019 - Valencia, Spanje

Het was met moeite dat ik weg kwam van de camping La Masia aan de Penella  in Cocentaina. Gelukkig lag het nu niet zozeer aan de weg die welliswaar nog niet helemaal opgedroogt was na alle regenval maar nu toch goed te berijden was. Nee het waren twee heel andere zaken die het vertrek belemmerde. Een was dat al mijn accu's waren leeggelopen na 4 dagen zonder rijden en zonder walstroom. Omdat de walstroomaansluiting op camping Pellinos in Portugal, kortsluiting had veroorzaakt in de stromende regen wilde ik dat op deze plaats in de stromende regen niet opnieuw riskeren en ben ik al die dagen niet aan de walstroom aangesloten, ook niet toen het vrijwel droog werd. Het is goed om te weten dat mijn koelkast op 12V, de ledverlichting en telefoon opladen via de omvormer van Laurens het geen 4 dagen volhoud op mijn accuvermogen. Ik heb nog geprobeerd met een uurtje walstroom zover op te laden dat ik weer kon starten maar dat was te weinig. Eerst heb ik nog ontbeten met Elise en Huub. Ik wilde graag officieel  afrekenen en kreeg een  echte nota                     ( waarschijnlijk de eerste die hij voor zijn nog niet officieel geopende camping heeft gemaakt)  voor mijn verblijf van 4 nachten en hij heeft me flink gematst. Daarna heeft Huub met startkabels geholpen met starten. Toen moest ik afscheid nemen en daar ben ik niet goed in. Als ik mensen in mijn hart sluit zoals deze mensen rij je daar niet zomaar bij weg. Verder moest ik ook afscheid nemen van de prachtige natuur en rust van dat gebied......

Weer op de snelweg bij Concentaina

Voor het eerst weer   afslaan naar de snelweg bij Cocentaina nog even stilstaan voor een laatste foto.

Ik had bedacht dat, als ik pas zaterdag bij Marjolein en Wim bij Carcassonne zou willen aankomen. Omdat ik maar 95 km van Valencia was wilde ik ook die stad nog een bezoek brengen en had ik een camping uitgezocht ( met stroom!!)  vlak bij Valencia vanwaar je met de bus of zelfs met de fiets Valencia zou kunnen bezoeken.

Ik ben eerst in een uurtje  naar het centrum van Valencia genavigeerd. Daar heb ik een parkeergarage gevonden ( 2.10cm hoog!) en ben toen een klein stukje lopend eerst naar de toeristinformatie midden in de stad gelopen voor een stadsplan en advies.  Het was leuk al een goede indruk te krijgen van het centrum.

Het stadhuis waar de toeristen informatie is gevestigd het postkantoorHet postkantoorhet stadhuis waar de VVV in zatDe stieten gevecht arena van Valenciaarena voor stiergevechten uit 1850, plaats voor 16.000 toeschouwers!!!

Volgens mij nog in gebruik????

Daarna langs vele kleddernatte terrasjes gelopen en uiteindelijk maar ergens binnen koffie gaan drinken.

De parkeergarage kon ik dit keer snel terug vinden en kostte €4,20 voor 2 uurtjes.  Met de route begeleiding van de campercontactapp ( goed opgelet of ik de juiste camping gekozen had!!!!) was ik in 20 minuten de stad uit en op de camping.

Een plaats voor 1 of 2 dagen op camping Coll Vert in Pinedo bij Valencia met stroom!!

Prima plekje tussen kleine campertjes alleen jammer dat het luifel nodig was om buiten droog m'n broodje op te eten.

Toch klaarde het op en heb ik mijn fiets gepakt en ben de buurt gaan verkennen.

Een super fiets pad langs het strand begint 200 meter van de camping en zo fiets je 7km naar Valencia.

Beg cietspad langs het strand naar Valenciabegin van het fietspad200 mtr vanaf de camping is het strand: uitzicht richting Valenciahet strand richting Valentia

Uitzichtrichting Benidormhet strand richting Benidorm

De Ria Turia mondt uit in  zee.  Daar moet je overheen naar Valencia.

Daar waar je over de rivier moet die in zee uitmond..

Hoog boven de rivier een voorproefje van de stad.

op de brug een eerste blik op de stad

De kleine vissers..kleine vissersbootjes

Van dichtbij  meesterlijk en kostbaar: het science museum.

De architectonische hoogstandjes van Valencia zij van een afstand al indrukwekkend!

Met de Hemisferic erachter

Van dichtbij imponerend!

Het fietspad terug, uitgestorven stranden

Een stuk fietspad terug is echt langs het strand

De Mediterranee maar het weer werkt niet mee!

Duidelijk geen strandweer!!!

Ik vond Valentia tot nu al de moeite van een bezoek waard en heb zin om morgen met de bus naar de binnenstad te rijden en daar een dagje rond te kijken!

1. Marjolein:
    25 april 2019
    Ha Wijnie, de markthal is heel erg mooi. Je kan ook prachtig fietsen door het park in de rivierbedding. Tot zaterdag, dan zijn we misschien uitgepakt en een beetje op orde. X
  2. Reinhard:
    Hoi Wijnie.
  3. Reinhard:
    Hoi Wijnie.
    Ik zit hier aan mijn ontbijt en geniet op nieuw van je fantastisch reisverhalen.
    Je weet als geen ander me mee te slepen in je omgeving 😁 bijna dat ik te geuren van de omgeving mag inademen.
    Wat ik super leuk vindt is dat je met je goede uitstraling telkens weer super mensen ontmoet.
    Maar dat mocht ik ook vaak genoeg ervaren zamen met jouw.
    Jij kan mensen omarmen met je liefte en dan is afscheid nemen niet makkelijk maar wel noodzakelijk om je reis te voltooien.
    Je bent nu in Valencia waar ik over en paar weken ook met Ingrid mach verblijven mijn verjaardags kadootje.
    Je hebt me al een stukje van de stad laten zien 😀 dank hiervoor.
    Geniet als je door de Pyreneeën naar Wim en Marjolijn reist van het prachtige landschap.
    Bedankt voor je verhaal en pas goed op je groetjes van ons
  4. Wijnie:
    26 april 2019
    Dank voor je zeer uitgebreide reactie en ik zal jullie vanavond een nog uitgebreidere versie van Valencia sturen. Fietsen is hier een aanrader!
  5. Jan en Joke de Koning:
    29 april 2019
    Lieve Wijnie,
    Wat een geweldige reis maak je. En wat een indrukken doe je op die je ook met ons deelt.
    Het lijkt mij ook moeilijk om steeds weer afscheid te moeten nemen van mensen met wie je ondertussen toch een band hebt gekregen. Ga zo door en geniet zoals wij van jou verhalen genieten. Dikke kus.