Opdrogen in Cocentraina

24 april 2019 - Cocentaina, Spanje

Maandag vielen er nog flinke buien maar er was voorspeld dat het dinsdag bewolkt met af en toe een bui zou zijn en woensdag droig en zonnig. Het leek mij daarom een goed idee te blijven tot en met woensdag en dan donderdag, als de weg wat beter was opgedroogd weer te vertrekken..

Het was dinsdag inderdaad nog wisselvallig. De ochtend begon echter wel zo zonnig dat ik  een, door Huub aangeraden wandeling ben gaan maken naar El Castel del Penella, een van de twee burchten boven op een heuveltop waar de camping precies tussen in ligt. Naar dit 'Castel' is het buurtschap en de weg waaraan de camping ligt genoemd.

Het buurtschap en de weg langs de camping is ernaar genoemd

Eerst de zandweg weg af naar de asfaltweg die Penella. Het was hier en daar nog wel glibberig maar zag er onder een blauwe zonnige hemel toch heel anders uit dan toen ik er in de stromende regen over was aangekomen

Het pad naar de camping een dag later

Hier en daar steil

En nog steeds hier en daar glibberig

Het werd een zonnige wandeling op niet bepaald vlak terrein door een prachtig lanschap.

Wat het hier goed doet en nu bloeit; irissenVeel boomgaarden, deze in een bloemen weitje

Prachtig landschap

Ook hier een wasplaats aan de weg. Door de zware regenval stroomde er veel water doorheen.

Ook hier heb je een wasplaats aan de weg

Na alle regen goed gevuld!

Het was een goede plek om de waterfles bij te vullen met heerlijk drinkwater wat nodig was omdat het echt warm en dorstig weer was.

Weer terug heeft het toch nig weer even flink geregend. Toch was er telkens tussen de buien wel weer even actie op het terrein want Huub en Elize zitten niet stil. Ook hun hele beesteboel zorgt voor reuring.

Een schaap dat zich als hond gedraagt

Vandaag, woensdag was het zonnig maar wel met een koude wind. Elise heeft me meegenomen naar haar woonhuisje 5 km verderop dat verbouwd wordt en nog niet bewoonbaar is. Jammer genoeg had ik mijn telefoon niet meegenomen en kon ik geen foto's maken. Het bleek een, werkelijk schattig, klein, door 2 oude mensen ooit vertroeteld droomhuisje waar ik ook wel heel graag in zou willen wonen. Verder heeft ze me kennis laten maken met ' de chinese winkel'. Dat houdt het midden tussen een toko en de Action en wat ik het leukste vond van wat ik daar tegenkwam waren spaanse geemailleerde pannen. Niet alleen paella pannen in alle maten maar ook super steelpannen en koekepannen en alles voor een habbekrats. Gelukkig heb ik een grote auto en heeft alles wat ik niet kon laten liggen een plek in mijn auto gekregen en gaat mee naar Nederland.

Zondagavond heb ik spagetti gekookt voor Huub en Elize in hun keuken uit hun voorraad. Maandag heb ik een stamppotje gemaakt van alles wat er op moest uit mijn voorraad en samen aan hun tafel gegeten en gisteren werd ik uitgenodigd om garnalen te komen eten. Veel te gek en vreselijk lekker maar ook bijzonder gezellig. Al met al heb ik tot nu werkelijk een VIP verblijf hier en heb ik die bijzondere mensen vandaag uitgenodigd samen en in Cocentaina, vlak bij een ' menu del dia' te gaan eten. Zo zaten we dus vanmiddag heerlijk op een terrasje in de zon aan een heerlijke masltijd met uitzicht op het ' Castel' van Cocentraina.

In de stad heb je er een mooi uitzicht opMenu del dia met Huub en Elize in Cocentaina

Dan toch nog maar eens een foto van mij....

Morgen ga ik weer vertrekken. Dat is, zeker als je mensen ontmoet zoals ik hier heb gedaan, weer een afscheid en iets dat ik weer los moet laten. Mijn reis blijft therapie, leren en een hele mooie ervaring.

1. Roel Nuijt:
    24 april 2019
    Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven en bijzondere uitwisselingen mogen ontvangen, met een glas wijn, ken ik je weer, mooie foto van je.
    goeie voortzetting, X
  2. Joke:
    24 april 2019
    Je ziet er goed en ontspannen uit zus, zo met dat lekkere glas wijn! Op naar het volgende avontuur!
  3. Louise:
    24 april 2019
    Wat een belevenis weer, geweldig en wat geniet je. Blijft fijn om je reis mee te mogen beleven....
    Fijn om zulke leuke mensen steeds te ontmoeten en die gast vrij heid echt bijzonder....
  4. Anja:
    25 april 2019
    Mooie foto Wijnie
    Wat fijn dat je zulke gastvrije mensen ontmoet