11 april , afscheid van pelinos en aankomst in Serro da Bica

11 april 2019 - Ourique, Portugal

Vandaag al om 8.30 uur opgestaan (ik wordt steeds luier en kom steeds later mijn bed uit) thee gezet om daarna de electriciteitkabels op te kunnen ruimen. Inpakken betekend verder het luifel oprollen, het bed opruimen zodat de fiets er weer in past, tafel opklappen en in de auto vastzetten en het laatst gaat mijn stoel opgeklapt naar binnen.

Dan afrekenen en afscheid nemen bij de receptie (€15,40 per dag, 9 x rode wijn a €1,50 tijdens de happy hours en een stekker a €3,75 die Remy de camping-baas-man voor mij heeft vervangen nadat er, waarschijnlijk door het kleddernatte weer kortsluiting door was ontstaan!). Alles bij elkaar toch € 109,45 voor 6 dagen camping die ik niet kon pinnen en ook niet cash bij me had zodat ik Esther (de camping-baas-vrouw) het gemak van RABO betaalverzoek heb uitgelegd en toch meteen kon betalen.

Afscheid van Roel was even een dingetje... ik heb zo na 6 dagen weer even moeite met het een loslaten en het volgende beginnen. Na een genoeglijke koffie samen in de zon en nog even samen kijken naar de koelkast die het op 12 volt niet lijkt te doen maar op 220 aangesloten gelukkig prima, hebben we zeer hartelijk afscheid genomen. We hebben telefoon en mailadres uitgewisseld zodat we in contact kunnen blijven en gaan weer ieder ons eigen pad.

De super Portugese tolwegen ( A13 van Lissabon naar Ourique is zo'n 150 km en kost wel €27,50!!) zijn 2 a 3 baans met ongelofelijke bruggen met amper verkeer waarschijnlijk gewoon veel te duur voor gewone Portugezen maar rijden heel geriefelijk. Totaal zo'n 289 km gereden. Ik kwam om 15.00 uur aan op camping Serro da Bica zo'n 100 km van de zuid kust (Algarve) op een open landelijk terrein met steeneiken en kurk eiken tussen de olijfakkers en aan een rivier die de Mira heet.

Een mooi pad boven over de berg langs de akkers weer terug

Hier, recht achter de camping, steen oever en schoon diep zwemwater!

Ik heb me geïnstalleerd op een mooi plaatsje, mijn auto en koelkast aan het stroom gelegd en ben eerst maar even een verkenningsronde rond de camping gelopen. Ik was blij verrast met de rust en de natuur zo vlakbij!!

Vervolgens om 17.00uur het happy hours hier bijgewoond ( goede gebruiken moet je niet veranderen!) en prettig kennisgemaakt met de camping-baas-man Menno en zijn vrouw Miranda en verder drie Duitse gasten 2 Zwitsers en drie Nederlanders. Zo weet je meteen een beetje wie je hier tegen kan komen.

Morgenochtend heeft Menno mij een mooie wandelroute hier in de buurt beloofd. Verder zou ik hier ook graag een uitstap maken naar de zuid/west punt van Portugal; Cap di Vicente, we zullen zien......

1. Marjan von der Ruhren-Vinke:
    12 april 2019
    Je bent nu 5 weken op pad en ik vind het heel knap van je Wijnie. Zoveel indrukken,zoveel natuur, zoveel verschillende mensen. Nergens ben je alleen. Technische dingen worden opgelost en hup je kan weer verder. Heb je een reisplan gemaakt of blijf je waar het mooi is.?Ik ga pas laat slapen vanwege zorgen over machine's die kapot gaan. Onze cv lekte en deze moet vervangen worden.! Dat wordt een dure grap. De ochtenden zijn nog erg koud net zoals de avonden 2-5 graden. De merels en de mezen zijn druk bezig en hebben geen vroedvrouw nodig. Pas goed op jezelf.